torsdag 5 november 2009

Vad är kvinnligt? Igentligen?


Ja vad är kvinnligt igetligen? det kan man fråga sig. För i dag kan ju precis allt vara det. För mer exakt så är skillnaden mellan vad som är manligt och kvninnligt ganska liten. Eller? Det beror nog mycket på vem man frågar. Men man kan klart se att det är en jäkla skillnad om man gämmför med kvinnorna på 40-50 talet, och kvinnorna i dag.
För visst man kan hitta skit "manliga" killar i dag men det finns ju även en hel hög som även är skit kvninnliga. Ja oj oj oj, detta kan jag hålla på o bladdra om i eviheter. Men jag känner att jag inte riktgt har energi för det i kväll.
Anledningen till detta är i alla fall att vi fått som fotouppgift att fota det vi tycker symboliserar kvinnan och det som är kvinnligt för oss. Ja för i dag har vi börjat med att fota analogt, så vår fotolärare har grundigt gått igenom allt som har med det att göra, hur man frammkallar i mörskerrum och allt sånt. Ja det är ju ganska kompliserat måste jag säga, men man lär sig väll. Det ska bli sjukt kul i alla fall. Har bestämt mig för att fota Körsner en polare, så får väll se hur det blir med den saken. Alla foton vi tar är ju med svartvit film för det är mycket mindre komplicerat att framkalla än färgfilm. Så ja hoppas det blir bra. Svartvita foton kan ju bli så sjukt snygga.


//peace <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar