torsdag 18 mars 2010

Monroe Klänningen!

I dag har man suttit vid photoshop nästan hela dagen. Shit asså, det kan få en att bli galen asså. Inte heller för att läraren kör på i 800 och tror att alla ska hänga med, och skriker i 110 decibell.
I morgon ska vi börja o förbereda oss inför öppet hus på lördag. Jag ska ställa ut en klänning jag sytt av de tyg jag tryckt + kanske lite mer kläder. Har bara fått tag i en provdocka så resten har jag planerat att hänga från galgar med fiskelina i taket. Men vi får se hur mkt space man får. Kommer bilder frånn öppet hus på söndag om jag orkar ta några kort! Ja det börjar i alla fall kl:10.oo och är slut kl:13.00 så kom gärna o titta, vi på skolan ställer ut en massa fina saker vi gjort.
Just ja! gårdagen var meningen att ozzy o jag bara skulle ta en fika inne i stan. Men i stället blev de middag o rövin hemma hos han och i dag kom jag på att jag låvat trycka två t-shirtar mot en vinare! haha så de kan gå iblan. Och sen när ja släntrande kom hem vi typ halv 9 i morse så hitta ja världens sötaste kärleksbrev från nån på skolan. Eller nån och nån?, tror att det är "vissa" som har kokat ihop det. Men jag vart i alla fall väldigt glad. Kul att höra att det är folk som uppsakttar det man gör och tycker om en för den man är>
Ja! Här kommer i alla fall en ny klänninga jag sytt för ett ganska så bra tag sedan. Den är inspirerad av Marilyn Monroe i fall det var nån som missat det. :) Modellen på klänningen är nästan exakt den samma som den hon är mest kännd för att ha burit, föruton den ivinnerliga plisseringen vill säga. Den är i alla fall helklockad med dragkedja bak, och halterncka med mycket tyg frammtil och knäppning med knapp i nacken.

(den är även naturligvis fodrad innuti)
Modell är Maria Magnusson & fotograf och designer är såklart jag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar