tisdag 17 augusti 2010

Med fokus på symaskinen....

Ja! det är där all min fokus kommer läggas snart. Snart snart, närmare sagt på måndag börjar man plugga igen. På textilakademin i Värnamo. Och denna gång ska de faktiskt bli skit skoj.
Kommer bo på skolan så hoppas mycket på att jag inte får att allt för litet rum, shit! hur ska jag annars få plats me alla mina pryttlar som bara är sådär sjukt livsnödvändiga.
O som morsan säger " du ska inte förvänta dig att du kan någonting" HA, det där lät as elakt, men det hon menar är att jag aldrig lärt mig sömnad från grunden, och nu måste man göra allt från grunden och helt och fult korrekt Inget slarv här inte. Men är det en sak jag lärt mig på den senaste tiden så är det att ha tålamod, i alla fall när det gäller sömnaden. För är man inte noggran och gör rätt första gången så får man göra om! Och det är inte alltid de roligaste ska jag säga. Som när man hatar sig själv för att man hade för bråttom och inte kollade INNAN vilka bitar som skulle sitta ihop och syr ihop båda byxbenen med varandra, eller sätter ärmen bak och fram.

Jaja en annan sjukt rolig grej som hände i dag var att jag fasen tog körkort!! helt spontant sådär så sa uppkörningsgubben de magiska orden - Jaha, det här va ju godkänt.
Och jag fatta först inte va han sa, trodde inte de va sant, för han såg så sur ut, så jag tänkte att de här går väll aldrig. Men jag vågade heller inte se för glad ut för jag va rädd att han skulle ta tillbaka det då! HAHA
Men de var godkänt i alla fall, o de e de som räknas. Fan så skönt. Jag är fan Bäst!!

// Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar