söndag 8 augusti 2010

@ Sonisphere festival Hemma igen efter ett sjukt blött men underbart Sonisphere i ett helt galet hårdrocksinvaderat Stockholm. Kom dit på Fredan och drog på förfesten i kungs trägården. Bara där var det sjukt mkt folk. Vi kollade Crashdiet som alltid är bra, men som denna gång hade sjukt dåligt ljud så man hörde inte alls bra, o sen använde de sig bara av halva scenen? av nån anledning, ganska illa.
Men på lördan, den stora dagen för festivalen, regnade det nått så sjukt mycket. Var i stort sätt genomblöt från kl 2 på dagen till 2 på natten. Får hoppas ja inte blir sjuk nu bara. De orkar jag inte me. Jag som ska börja skolan om två veckor. SHIT!


Men i alla fall. Maiden va sjukt bra, inte minst sagt för att de inledde men en så awesome låt som The Wicker Man och efter det var det bara sjukt bra mangel hela vägen från början till slut.
Alice Cooper bjöd som vanligt på en riktigt bra show, högg av sitt eget huvud med giljotinen och allt möjligt, han är för söt. Men de fränaste tyckte jag vara att han under ett av sina många klädbyten bar en frack gjord av en hel krokodil som ryggstycke. Skit snyggt!!
Mötley var väl ungefär så som jag förväntat mig, inte mkt att hänga i julgranen nu för tiden,även fast de har sjukt bra låtar, hade de inte mycket till senshow denna gång. Det kändes nästen som att de inte gick in för det helt fullt. Men det är i alla fall kul att ha sett dem.
Iggy vet i fasen va jag tyckte. En sjukt stirrig gubbe som inte kan stå still i en sekund. Men underhållade var det i alla fall. Inte minst när han börja dra upp folk från publiken på scen för att röja loss me han. Sånt händer inte så ofta me tanken på att allt ska handla om säkerhet i dag.


*Softa med rövin i solen på Virres balkong*

// Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar