måndag 25 oktober 2010











Hej hopp! ja sydde mig en ny klänning i helgen. Vart fasen sjukt nöjd med den. Den är sydd i ett tyg jag hittade på en secondhand för jätte länge sedan, men som sedan bara vart liggande utan att jag gjorde nått av det.

Klänningen är i alla fall en riktigt mycket 60-tals inspirerad klänning om jag får säga det själv, svart med ett mönster av rödoranga blommor. Tror till och med att tyget är från den tiden, me tanke på mönstret. Det är i alla fall en jätte enkel A-klänning, men jag gjorde insnitt i sidan för att ja ville ha den lite mer figurformad. Jag sydde oxå på svart band runt halsringningen och nedtill. För att bryta av det otroliga mönstret lite gran sydde jag oxå ett svart skärp att ha runt midjan. Bak är det dragkedja och inuti är den fodrad med ljusbrunt fodertyg.




// Peace & Love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar