tisdag 14 juni 2011

Sweden Rock Festival 2011

Är nu hemma igen efter en som alltid sjukt bra festival. Men har ochså som hör till fått förkylningen från helvetet, så det är väl ett minus. Och att jag fan lyckades missa Joan Jett, pga trafikstockning Men får hoppas att jag får chansen att se henne nån annan gång. Tills nästa år ska jag lära mig att prioritera lite bättre i alla fall. Det blev inte heller så mycket bilder som jag önskat, beroende på ja? vet i fan, fylla? dåligt väder och att jag inte orkade släpa runt på kameran. Lyckades ochså stuka foten ganska ordentligt då jag ganska vackert faceplantade över ett tält och att madde svimmade under Whitesnake. Ja så de kan gå. Införskaffade mig i alla fall fyra nya t-shirts, varav en var whitesnakes forever more turne t-shirt. Förutom att Whitesnake var bäst så, var även Steelheart och The hooters sjukt bra.







Whitesnake då? Jo de var så jävla bra så jag vet inte hur jag ska kunna förklara. Mr Coverdale såg bättre ut än på länge och låtvalet var kanoners. De öppnade med good to be bad låten best years och sen bara manglade på. Jag stod längst fram och var i upplösningstillstånd .Tjöt och skrek av lycka, så det blev på grund av det inga bilder tagna, vilket jag ångrar så sjukt mycket nu i efterhand. Men att även få se Bernie Marsden och Adrian Vandenberg från forna whitesnake var sjukt kul. Tråkigt är bara all kritik de fick efteråt. Av folk som inte kan uppskatta bra musik. Visst whitesnake låter inte som de en gång gjorde, men va fan folk blir äldre. Konserten var i alla fall en sjukt underbar upplevelse.

1 kommentar:

  1. Att få stå längst fram på Whitesnake är det finaste jag fått uppleva och skulle helst vilja leva i det ögonblicket för alltid. Trist att det är slut men fick en hel del snygga bilder på Coverdale ch Aldrich med mig hem som jag kan njuta av och dregla på! Hör av dig när du är i jönnet! kram emma Wagby

    SvaraRadera