onsdag 25 januari 2012

En designprocess!

Jag hade en gång en isländsk bildlärare som lärde mig att ALLT handlar om processen under själva skapandet. Och det må jag säga, hade han väldigt rätt i. Även om man i slutändan bara ser resultatet så är det hur man själv jobbade sig fram till det som räknas. Här är lite bilder som jag skrev tidigare att jag skulle visa, från den vecka när vi bara jobbade med just detta. Vi jobbade i grupper och byggde först en grafisk figur att inspireras av, som vi sedan ritade modeskisser i från och till sist draperade och tog fram mönster av.

3 kommentarer:

  1. Coolt!! Snygg jobbat Linnéa!!

    SvaraRadera
  2. Hi Linnea! I am loving the creativity of these specific designs. I know that you are currently a costume designer but I was wondering if you're still as creative and innovative when it comes to composing clothing in your free time? I am the design manager of this year's biggest fashion show run by students in Scandinavia called "Spring Inspiration" and was wondering if you'd be up for participating in our show. Would be great to add your aesthetic to the bunch! (I will send our standard briefing to your mail).

    SvaraRadera