måndag 30 juli 2012

80´s movies top 3!

Efter som känt jag har så sjukt lite att göra senaste tiden så har jag lagt massa tid på att glo aweseome gamla 80-tals rullar.Så här får ni mina senast sedda top 3 filmer.

1.The Lost Boys är en vampyrfilm från 1987. Spännande i riktigt 80´s anda och en hel del humor.Innehåller streetkids, snyggingar på motorcyklar, stora hår och awesesome outfits.Det finns även en 2a och 3a av The Lost Boys, men ska man se någon så är det nog denna som är den bästa. Eftersom de andra är inspelade långt efteråt.


2.Trick or Treat från 1986 ,
är en film som går under metal/horror genren, om det nu finns en sådan. Skulle någon ha förslag på liknande filmer, så säg till ,för denna var enligt mig väldigt underhållande.
Den handlar om Eddie, som genom att spela  hans stora idol Sammi Curr´s skivor baklänges får andlig konakt med den avlidne metal sångaren/satansdyrkaren.
 I filmen gästspelar även Ozzy Ozbourne och Gene Simmons och genom hela filmen hör man 80´s kickas musik av bandet Fastway som även har gjort huvudspåret Trick or Treat.
Tony Fileds som spelar Sammi gör ett bra jobb men hade det blivit som det var tänkt från börjag hade Blackie Lawless spelat Sammi´s roll och det hade ju vart sjukt mycket mer aweseome. Problemet var tydligen att Blackie vägrat mima till Fastway´s låtar. Vilket är mycket förståligt. Men han har ju i alla fall gjort huvudspåret till Goonies II, men det är ju en annan film.



3. Plötsligt förstår jag innebörden av Queens mest kända låtar.
som "Who wants to live forever"och "A kind of magic" och många fler är soundtrack till denna action film från 1986. Föstår inte varför jag inte sett denna innan. Pinsamt.

1 kommentar:

  1. Rättelse: Ang. Trick or Treat så är det enbart låtar från albumet Trick or Treat med Fastway de kör under hela filmen. Den gavs ut på CD '87.

    Highlander däremot, har bandet Cloven Hoof konstigt nog skrivit en låt om just filmen Highlander '89 som är med på Sultan's Ransom.
    http://www.youtube.com/watch?v=W7Po8LKGhXU

    Lite lågbudget över musikvideon, men vad har man att förvänta sig av ett londonband som lirar power metal?

    Beklagar också om jag inte är engagerad i bloggen, men jag lämnar adressen för öppen diskussion.

    SvaraRadera