måndag 9 juli 2012

@ Getaway Rock Festival 2012

 Är nu hemma igen och är superstekt, men jätte nöjd tjej, efter fem dagar i stekig festival sol. Fattar fortfarande inte att de är över, allt gick så jävla fort. Men sjukt kul hade vi i alla fall. Till exempel det att det har varit jätte fint väder HELA tiden. underbart!! Och det att man bara träffat massa sjukt trevliga människor. Tack till ALLA!!
Som förväntat var Saxon och Manowar festivalens höjdpunkt och helt klart bäst.  Andra band som också var sjukt kul att se och som verkligen levererad var Finntroll och Crucified barbara.  Man blir alltid lika glad av att se tjejerna från Crucified leverera. De är så sjukt duktiga och det får en att önska att det fanns fler tjejer som dem.
Crashdïet däremot, var inter mer än okej denna gång. Det faktum att de såg förjävligt ut på scenen och inte allt gjorde en något så när intressant spelning suger. Att modevågen med att färga håret i galna färger även nått Crashdïet är ju ganska pinsam. Enligt mig måste de göra något drastiskt för att behålla folks intresse. Hoppas på att nya skivan ger dem ett upplyft.
Men en glad överraskning var i alla fall att H.E.A.T fick hoppa in som ersättare för ett av banden som ställde in. Och det gjorde min kväll asså. Där har vi ett band som inte gått ned sig p.ga byte av sångare. Jävlar vad de låter bra och levererar till tusen trots relativt lite folk i publiken.
En annan glad överraskning var Kveletak. Ett band jag inte alls lyssnat så mycket på men som visade sig vara sjukt bra live.
Tyvärr hade jag åter igen bara med mig min sugiga illa digitalkamera in på området, men alla bilds från campet och runt om tog jag med analoga systemen så dessa kommer senare så fort jag framkallat rullarna. Ni får nöja er med dessa så länge.
Allt som allt, så var det en underbra superbra festival!!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar