lördag 18 augusti 2012

Diy Boots!



Jag känner mig som en liten DIY-hora. Har blivit helt körd på detta nu ett tag. Jag tillverkar och syr nämligen inte bara saker från grunden. Även om det är det jag pysslar mestadels med så gillar jag även att göra reemakes på gamla saker. Pimpa och sy om helt enkelt.
Så detta är ett par svara skinn boots från Sko Uno som jag hittade hemma. Som jag helt enkelt fixade till lite. Det enda man behöver är:
  • en limpistol
  • massa junk man vill limma fast
  • och lite fantasi 
Se bara till att limma ordentligt, för annars finns en stor chans att sakerna trillar av när man går.
Det jag valde att limma fast var, två stycken avklippta fållar från ett par svarta jeans (repar upp sig skit snyggt) ett nitskärp, spettsband och ett eget tillverkat volangband av ihoprynkad skinnimitation och runda nitar. Woala! så blir det as nice. Älskar även det faktum att bootsen också har små röda hjärtan fram. Fin Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar