fredag 28 december 2012

Mammas pojkar!



Egentligen skulle jag kunna skriva en lång utläggning om detta, men det räcker väll egentligen med att säga: Mammas pojkar, vilken fullfjädrad jävla skit!
Jag minns att redan första gången jag hörde om den och efter att man sett trailern tänkte: jaha detta kommer antingen till att bli riktigt bra eller riktigt jävla dåligt. Och tråkigt nog blev det det sist nämnda. Filmen har ingen som helst handling. Jag skulle fan kunna ljuga ihop en bättre story om dessa två hårdrocks herrar än vad Malmros lyckats med. Man får en stark känsla av att han tröttnat och bara låtit filmen sluta helt abrupt och lämnar huvudrollernas öden åt åskådarna att avsluta. Och vad det gäller liknelsen med de "riktiga" bröderna hårdrock så lider jag med dem. Om de nu någonsin skulle se denna film så tycker jag synd om dem, att behöva bli jämförda med detta larv.

1 kommentar:

  1. Svensk film överlag är tämligen usel! Därav hyllar man det mediokra, bara se hur de amerikanska versionerna av "Män Som Hatar Kvinnor"="Girl With The Dragon Tattoo" och "Låt Den Rätta Komma in"="Let Me In" fullständingt äger de svenska versionerna i allt från skådespeleri till filmberättandes konst.
    Det tyvärr inte bli någon ändring på det inom snar framtid om man inte släpper fram riktig talang istället för nepotism.

    SvaraRadera