torsdag 13 december 2012

Turnyr och underkjol 1887

Ja nu har det äntligen redovisats en hel hög av saker vi producerat under lite smått orimligt kort tid. Men ja är så jävla nöjd och sålt över mig själv för att jag hann sy allt innan deadline.
Så detta är mitt första krångelprojekt då. En Turnyr (kjol stomme) som jag konstruerat efter att ha sett en bild i en bok. Hade inte en susning på hur man egentligen ska sy den men efter en del freehandande, funderande och pillande så bidde den till slut väldigt bra om jag får säga det själv. Den består av vitt bomullstyg som som jag sytt sidpartierna av och vändsytt med bomullsspetts runt kanterna, i mitten sitter en störning för att man ska kunna förminska och förstora kullens storlek. Skenorna har jag klätt med bomullsband och sytt fast på båda sidorna. Crazy.
 Att ha över turnyren har jag då ochså sytt en underkjol med släp och knäppkant bak. Detta kommer bli så awesome att ha under klännings projektet vi gör i vår. Och den kan jag ju avslöja redan nu kommer att vara i ett skiftande vinrött/mörk lila tyg. Så fint fint asså.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar