lördag 19 januari 2013

Färgningsveckan!

Har precis lämnat bakom mig en fullpackad vecka av intensiv färgningskurs. Skit kul. Kan knappt vänta tills vi ska börja med patineringen. Då blir det mer inriktat på att trasha och färga om färdiga plagg, lära sig att slita ned dem så att de ser ut att vara använda.
Vi har färgat olika färg prover hela veckan och lärt oss hur man blandar rätt nyanser . I slutet av veckan gjorde vi ett kort, men jävligt intressant besök på KKV här i Göteborg, konstnärernas kollektivverkstad. Där provade jag på att bland annat färga lite fårskinn som jag har tänkt ha till en historisk herr jacka. Kommer experimentera mer med färgen innan jag är nöjd, men tanken är att jag ska få fram en mörk grå nyans som skiftar i silver. Nice eller hur!
I slutet av veckan färgade jag också två meter manchester tyg i gryta. Kommer komma mer bilder på det färdiga resultatet senare, men lila blev det i alla fall.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar