fredag 13 november 2009

Plåtning, tovning och lite annat som e på G!

Svart/röd klänning med körsbär och rött foder!

Jisses! börjar bli nervös över designmarknade nu, och det är endå typ tre veckort kvar! Har sytt och fixat en hel del mer saker till marknaden, men är endå orolig att det inte kommer att räck till! det stod nemligen i infomejlet att de trodde att det skulle komma en massa folk så man sjulle vara väl förberedd och ha en massa med sig att sälja!
Men jaja! Jag har i alla fall sytt en vit utställd klännig alla Merlin Monroe och håller nu på med en röd i samma modell. Sen har vi ju börjat med tovnig i skolan på textilen så hela onsdagnen ängnade jag åt att tova en hatt! som jag nu tagit hemm för att göra till en pirates-hatt! får väll se hur den blir när den är klar.
Har ochså fxat ihopp några små koaff -hattar och hoppas jag hinner göra några till, tills utställningen.
Förra helgen fotade jag även en kompis till min fotouppgift, tema kvinnligt.
tog en massa med både digitala och analoga. Så vi har i veckan börjat med att arbeta i mörkerummen för att frammkalla de svartvita analoga. Han än så länge bara tagit fram fotoprover på bilderna, men nästa vecka blir det att frammkalla de som vart bra på större format!

Här är några av dem!
Hon bär även lite av den kläder jag sytt!
Hög svart penn-kjol med dragkedja ocg sprund där bak!




Nästa helg åker jag & morsan o hennes systrar till Stockholm för att shoppa,bo på hotell och se musikalen Buddy Holly! ska bli så sjukt kul!
//peace!

4 kommentarer:

  1. den andra, svartvita bilden..är den tagen analogt lr? för det är skithäftigt med lurvet där det blivit helt perfekt på något sätt å det nästan träder fram lite blått på något sätt:) har du gjort kläderna själv?:)

    SvaraRadera
  2. nej just den är bara redigerad så,men jaa den är underbar, vart sjukt nöjd med den bilden faktiskt!
    men jag tog ungefär samma bilder analogt oxå, ska frammkalla dem nästa vecka så får vi se ^^
    Yes de har jag, lixom, det jag har denna blogg till! att visa vad jag syr! ^^

    SvaraRadera
  3. haha, jo jag trodde så:) Fan vad duktig du är, I´ll keep reading:)

    SvaraRadera