måndag 1 februari 2010

Textilhögskolan i Borås!


Japp! var där i Lördags på deras öppet hus. Mitt första intryck var ju såklart SHIT shur ska jag klara av detta!! men efter lite mer info och pratande me alla möjligt på skolan, lärare elever, så lungnade jag ned mig. Som jag förstått så kommer jag att behöva ha någon form av basår innan jag söker till en högre utbildning typ 3årig. Så frågan är då vart jag ska plugga detta? man måste nemligen ha alla sina kunskaper på papper, villket jag verkligen inte har. Så jaja.
En kurs man kan gå där är då mönsterkonstruktion & konfektionssömnad, där man då får alla grunder i smönmad mm. Men grejen är den att de endast tar in 16 pers per termin till detta, så det är hård konkurans. Men som jag förstått det så kan man komma in på sina betyg, men att man även måste ha en så kallad portfolio att visa opp. Så en sån måste jag sätta mig med och börja knåpa ihops snart.

En annan idé är ju att välja tillskärarakademin. Som finns i både Stockholm & Göteborg. Krukset där är bara att de sostar ca 100 000 för ett år i avgifft. Men å andras iden har de inga intagningsprov eller liknande, man måste bara kunna hosta upp pengarna.
De har oxå ett basår som jag tycker verkar as kul.

Kolla in denna info film om skolan så får ni se.



//Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar