måndag 30 augusti 2010

Halloj! vet att jag vart sjukt dålig på att uppdatera den senaste tiden. Men det har vart så mycket med den nya skolan så jag har helt enkelt inte hunnit med. Skolan är super bra, som jag känner hittills. Vi har inte hunnit med så mycket än, mer än att vi börjat med fackteckningen. Vilket ska bli sjukt kul att lära sig. Där har vi börjar skissa och designa en halsduk till oss själva som vi sedan ska väva. Men än så länge har vi bara ritat och valt ut material. I morgon ska vi börja sätta upp varpen, och sen blir det att väva som en galning så vi bara har två veckor på oss. Jag kan inte säga att vävning precis är min grej, men har inte testat på det så mycket innan så det ska en då bli kul att lära sig. Självklart kom jag i den gruppen som börjar me det. Så de lär ta några veckor innan jag ens får börja me sömnaden..... shit, de suger lite gran, men kan ju alltid sy på fritiden.
Jag köpte ett skit snyggt svart och vit randigt tyg på Ikea här om dagen som jag ska sy nå snyggt av tänkte jag.

Annars har helgen vart kanoners. Var i Huskvarna på lördan och såg Bullet, Crashdïet & Electric boys spela. Måset säga att se Electric boys va helt otroligt bra, jag stod längst fram och fick till och med smeka Conny Bloom´s gitarr!!Ahhh lycka!
Men tyvärr vart det inga bilder, ångrar som fasen att jag inte hade kameran med mig för jag hade as bra plattser hela tiden så hade kunnat ta en massa snygga bilder från där jag stod. Men jaja, det är lätt att vara efterklok.



Pic från Festivalphoto.net



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar