tisdag 26 april 2011

Stickmaskin!

Tillbaka i skolan efter ett vad som kändes som ett långt påsklov men gött var det. Skönt att vara tillbaka i skolan, även om det vart hur stressigt som helst i går när jag anlände till skolan och inser att jag helt glömt bort att rita plagg skisser till de modeskisser som skulle lämnas in i dag föreställande de kläder vi kommer sy upp till modevisningen. AHH, blev lite panik där. Men jag satt hela kvällen och lite in på natten och blev faktiskt klar, och är skit nöjd med den. Resten av dagen i dag har vi haft vävning, fast jag väver inte utan håller på med diverse korsstygnsbroderier, men försker också lära mig en massa nya stygn som kan va bra att kunna om man ska bli skräddare.
Men så hade vi ju ochså en maskin stickningskurs för några veckor sedan och detta är vad jag lyckades åstadkomma på den där lilla trixiga maskinen, men fasen va kul det var,och fort som attan går det att sticka. Yey!!

Revorna och de stora maskorna är gjorde genom att helt enkelt hoppa över maskor i stickmaskinen, as snyggt och lätt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar