söndag 30 oktober 2011

Höstlov

Ja är hemma och har höstlov. Vilket betyder att jag äntligen har tid att faktiskt sy på riktigt, Inte bara rita mönster hela tiden. Så har en sjukt massa idéer just nu, men har problem välja vad jag ska börja med av allt. Har börjat med att konstruera en vinterkappa till mig själv men saknar en del material till den, så där kom jag inte så långt. Sen håller jag på att fundera på nästa projekt i skolan som är att konstruera och sy upp en klänning som man själv designat. Till den köpte jag ett tyg som är sjukt fint, så det blir nog att fixa med den resten av veckan. Till sisst håller jag även på att fixa en Halloween-klänning  tills nästa helg. Är jätte inne på att försöka fixa något från en Tim Burton film. Funderar starkt på Mrs Lovett´s outfit i Sweeney Tod. Kostymören Colleen Atwood, som även har gjort de flesta av Burtons filmer är så sjukt duktig. Otroligt! En Riktig dam att se upp till.

1 kommentar: