måndag 16 juli 2012

R.I.P Jon Lord! - Mannen med den gungande orgeln!

Fy fan vad jag hatar detta!! att komma hem logga in på dumburken och mötas av sånna här nyheter. Fy fan vad ledsen jag är just nu! Denna man har var varit en så stor del i två av mina absoluta favoritband, att jag nu inte vet om jag kommer kunna skriva något tillräckligt bra som kan beskriva hur jävla sanslöst genialsik denna man var. Han var en fantastisk musiker, lika så i Deep Purple som i Whitesnake. Han var en av dem som senare valde att lämna purple för att förenas med David Coverdale´s nystartade band Whitesnake. Med hans otroliga orgelspel och teknik var han en otrolig viktig del av Whitesnakes tidiga sound. Han gav bandet hjärta och själ helt enkelt.
Ännu en musikalisk gud har lämnat oss. Jag är sjukt ledsen, i kväll blir det tårar. R.I.P Jon!



Och självklart det o-så välkända, men så sjukt vackra orgelintrot i Here I go again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar