onsdag 8 juli 2009

Värmland, Vin & Vinyler!

Befinner mig just nu i Värmland hos en polare, för att slappa och kolla läget i den värmländska omnejden. Ja shit asså här pratar verkligen alla som i filmen Smala sussie, åker runt i sina raggar bilar och lyssnar på rock n roll. Det är ganska mysigt här faktisk, har ett stort hus alldesle för mig själv om dagaran då min poalre är och jobbar. Så har gott om tid att brainstorma nya kläd idér och plugga på körkortet, tänkte jag! Men med det har det väll gått sådär om man säger så. Fasen! måste ta tag me det här me körkortet nu!! ska ringe vägverket de första jag gör när
jag kommer hem.
Åker för överigt hem på fredag (tror jag).
Har passat på att göra endel shopping inne i Karlstad ochså (fast jag igentligen inte har råd men skit i det. Värmlänningarna är som galna i allt vad loppis och secondhander heter, så det är as kul. Vi har åkt runt en hel del till olika loppisar, de finns verkligen över allt här. Men än så länge har jag bara hittat en skit snygg fotölj som jag tänkte köpa. Får se hur det blir med den saken.
Sedan inne i Karlstad sprang vi på en skit mysig skivaffär, nere i en källare. Knastret heter den och ligger på östra torggatan i Karlstad om det är någom som är intresserad att åka dit. Den var as mysig och inte allt sådär dyr som andra skivafärer kan vara i dag. Vanligtvis brukar de ju ta mellan 100 och 200 för en Lp men här kosta de mellan 10 och 60 kronor. Skit bra tycker jag, så denna rekomenderar ja varmt.
Själv köpte jag fem plattor, Whitesnake, Electric Boys,Foreigner,Alien, och Depp Purple. Och de gick bara på 130kr. Ett riktigt bra köp tycker jag allt :)

Eftersom jag inte Sytt något under den närmaste tiden lägger jag opp lite bilder på en korsett jag sydde för ett tag sedan. Har köpt lite nya fina tyger från Tradera nu oxå, så ska bli kul att komma hem o sätta igång med det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar