söndag 16 augusti 2009

Korsett mania!

I dag har jag rotat igenom garderoberna här hemma! och då hittar man mycket roligt ska jag säga! så har prövat kläder halva eftermiddan xD
Men ett fynd jag vart otroligt glad över att hitta var en korsett som nån gång i tiden tillhört farmor eller nån av fastrarna! Jätte fin är den, vit med stretchtyg och siden. En riktigt såndär gammaldags! Och den passade jätte bra! man får as fin figur i den. Perfekt att ha under tighta klänningar!

Måste bara säga att korsett är bland det vackraste en kvinna med former kan ha på sig xD

Men så hittade jag även en gammal vintage baddräkt från 50-talet nån gång. Svart med ett svart/vitt mönster mitt på! skiit fiin :D



I dag gjorde jag ochså klart en väska som ja började med för att tag sedan! och måste säga att det tar ingen tid alls att göra väskan om man jämför vad det tar att måla motivet på. Det är riktigt pilligt. Särskillt om det är massa smådetaljer som ska va med. Men när man väl är klar blir resultatet riktigt bra!

Just denna väska har ett motiv av David Coverdale (Whitesnake) och är lite bredare än de jag gjort förut, just för att jag ska få platts med all skit man bär omkring på i skolan.













Jag vill ochså passa på att rekomendera vår underbara lilla secondhand och vintage butik här i Linköping. Den heter Misoui och ligger på Drottninggatan 36. Det är en liten men otroligt mysig butik som har en massa underbara saker. Det har både gammla och nya saker, men först och främst vintage kläder, skor och asesoarer. Men det roliga med denna butik är att de även tar in och säljer kläder och dyligt från unga designers. Så vill man verkligen hitta något alldeles unikt tycker jag att man absolut inte får missa ett besök i denna lilla butik i hjärtat av Linköping.

Kolla även in deras hemsida, där finns mycket roligt och de lägger även ut en del kläder m.m ur deras sortiment där.
http://www.misoui.se/

//Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar