onsdag 26 augusti 2009

Mullsjö Folkhögskola Konst & Form

Japp då har man alltså hamnat här! Började i Måndas! men kom hit och flyttade in i mitt lilla rum i söndas! eller rummet är inte så himla litet förresten. Det är mysigt men de kommer bli mycket mysigare när jag fått inreda klart. Ska dra en runda till Ikea i helgen tänkte jag för att köpa lite fina saker. Lite gardiner, ljuslyktor o en matta och liknande hade jag tänkt mig.

Eh ja de första dagarn nu då har vi inte gjort allt för mkt, mest fått en massa info om allt mellan himmel och jord. Vi har ochså fått en hel del material, som ochså ska betalas för. Det är inte billigt att gå på folkhöskola direkt. I alla fall inte när man behöver en massa meterial.

Vackra Mullsjö!
Men det ska bli sjukt roligt att sätta igång med allting sedan!
I går gick hela konst och form linjen ut på en låååångpromenad runt hela Mullsjö för att leta saker vi kunde skapa ett mobilt konstverk av. Varje klass fick bygga ett konstverk tillsammans av det kan kunde hitta ute i naturen.

Och resultaten kan ni ju se nedan! xD haha ganska flummig skola detta asså! Vår blev en gubbe med en hund gjord av frigolit och en gammal trasig bilradio. Men den finska konstläraren gillade vår och sa att detta var i klass med något som kunde gjorts på konstfack!


Det vi hittade i naturen!



Konstfacks-hunden!



Andra konstverk:

Cykel i träd!



Drömmfångare!



På kvällen belv det grillning!

Elin & Lisa!


Men i dag hade vi introduktion på textilen. Och det verkas as kul, särskillt alla tryck och sådant man får göra. Jag ska trycka en massa snygga t-shirts har jag tänkt. Men i slutet av terminen ska vi även få trycka hela egna tyger =)
Ska även försöka sy litte där hemma, lite skjortor och sånt och ta med mig dem och trycka på =)

//Peace

1 kommentar:

  1. hej! sökte lite efter där nån går elle gått på mullsjö folkhögskola.
    ja ska söka dit till hösten å försöker få så mycket info som möjligt av nån som bott där :)

    så om du vill får du jättegärna maila mej!
    //Ulrika

    lansmans_ullis@hotamail.com

    SvaraRadera