torsdag 27 augusti 2009

Nakna tanter,systemkameror & Elecric boys!

I dag på förmiddagen hade jag mitt livs första kroki lektion. Det gick faktiskt bättre än va jag trott och det visade sig vara riktigt kul. Det är ju lite små roligt när det kommer in en naken tant bara sådär som vi ska rita av, och vår finske flum lärare går onkring och säger att han är konstig i huvet och inte borde få vistas bland folk.
Så jag har inte riktigt kunnat bestämma mig för om jag gillar han eller inte. För han är välldigt speciell, men han är ju en äkta konstnär så det är väll inte så konstigt. Han är en riktig såndär långhårig, skäggig, rökande, kaffedrickande gubbe lixom.
Men han är skit duktig på det han gör, och han har hela tiden en massa roligt och intressant att berätta.
På eftermiddagen hade vi ochså vår första Foto-lektion. Det verkar vara as kul. Men mer komplicerat än va jag trodde. Vi börjar ju helt från början så nu innan vi sätter i gång me själva fottandet är vi ju tvungna att lära oss en massa termer och om hur en kanera fungerar och hur man använder den. Så det lär nog ta ett tag.
Men tydligen så måste han nästan ha en såndär systemkamera som jag då inte har. Så måste försöka akffa en sådan för att det ska funka på foto-keltionerna. Men vår lärare verkar vara as bra och hon tipsade om en del bra kameror som hon rekomenderade.
Men jag fyller ju år snart, så man kan ju önska sig en! :P



Nu till något helt annat. Electric Boys!! är dom inte helt underbart bra eller?
Jag såg dem i Sommras på Sweden rock och blev helt kär. De har ju återförenats nu efter en massa år och det är skit kul. Efter att Hanoi rocks splittrades (väldens bästa band) så återförenade ju Conny Bloom och Andy Christell sitt gammla band Electric Boys.
Efter att jag sett den på Srf så köpte jag deras Best Of platta! och den e ju skiit bra =)
Här är lite bilder från deras press konferens de gjorde i sommras. Jag satt längst fram och fick skit snygga närbiilder på dem <3













2 kommentarer:

  1. är själv sugen på att läsa foto på mullsjö folkhögskola. Hur tycker du det är där förresten? bor du på internatet eller i egen lägenhet? yo!

    SvaraRadera
  2. Skolan är sjukt bra, kunde inte bli bättre! Jag bor ju på internatet, och det är jätte bra, folket är gör trevligt och maten är jätte god! :D en minus är väll kankse att de kostar en del!

    SvaraRadera