söndag 9 augusti 2009

Tranåsfestivalen!

Gårdagens bravader var helt magiska! fy sjutton va roligt vi hade!
På dagen åkta jag, Elin och Körsner in till tranås till musikfestivalen som skulle hållas är. Det var nämligen ochså Tranås Rock n Roll event i folkets park. Ca: 300 jänkar bilar crusade runt i staden och sammlades sedan i folkets park.



Så vi klädde opp oss i mina klänningar, lockade håret och drog dit. Där blev det minglande bland alla bilar, och folk kom fram och berömde oss för våra kläder. Hur många som helst sa att vi påminde om deras ungdom, och drog värsta historierna om hur det var på den tiden, as koj ^^ Vi fick även vara med på hur mycket kort som hellst, så får se om man är med i tidningen på måndag nu då. Men Jag gjorde riktigt bra reklam för mina kläder i alla fall, genom att vi minglade omkring där och såg söta ut, men ochså för att jag delade ut en hel del av mina visitkort.
Men det vart riktigt lyckat faktiskt, de visades Greeace på storbilds skärm inne på dansbanan, och man kunde köpa nostalgi grejer och fika där inne. + att Dennis and the rocktones ¨åte omkring på en stor lastbil och spelade 50-tals rock för oss!


Sofia Körsner In 50´s Dress Maid By Me!

Framåt kvällningen blev det festival! Vi kollade först in Borås bandet Leopard Ladys! O fy fan! Crusified Barbara släng er i väggen, dessa tjejer rockade fett asså! Skit bra var dom, och tjejen på sång hade en otroligt underbar raspig röst asså! Förvnånad att de inte är mer kännda.

Ta o kolla in deras Myspace!!


Sedan var de Style på Stora scenen, och dem finns de ju inte så mycket att säga om enligt mig, vi satt mäst i gräset och sofftade då!
Men Efter detta Kollade vi in Jerry Williams! Vilken rock gubbe osså! han körde hårt och gjorde sina moves, annars va de inte så mkt mer, jag tyckte det var lite segt, men han är ju så pass gammal nu, så man kan nog inte förvänta sig så mkt. Men när kan körde I can Jive så kom publiken igång ordentligt. Det var skoj.





Efter detta, front row i mitten som vi såklart hade så stod vi kvar o hängde i 40 min innan kvällens höjdpunkt skulle dra igång! H.e.a.t!
Och shit va de har växt i mina ögon sedan jag såg dem första ggn, för två år sedan på srf. De körde även en helt ny låt som var as bra! kommer inte ihåg va den hette. Men hoppas de släpper en ny skiva snart. De skulle ut på en Europa turné och sedan vidare till Japan nu. Så det lär nog dröja. Men fy fasiken Jag är helt tagen, skit duktiga är dom, o gudarnas va vi röjde. Elin lyckades till och med fånga en svettig handuk från dem i slutet!!
Ja de var en riktig höjdar kväll allt som allt.










Kolla in festivalens hemsida! där är vi allt med på ett par kort! ;)


//Peace

1 kommentar:

  1. Hur kan man få tag på dig och kolla på lite av dina kläder? Ser riktigt fint ut och jag blev kär i den prickiga klänningen med en gång.
    Du får min mejl så kan du ju höra av dig någon dag eller skicka bilder på dina kläder?!
    heterjagvad@hotmail.com.
    Ha det fint!

    SvaraRadera