lördag 10 oktober 2009

Boys, Mighty Boosh & Betsey Johnson!

Det finns så otroligt mycket trååkiga bloggar har jag tänkt på. Inte för att jag brukar läsa så mycket av andras bloggar, men jag måste säga av de jag har läst är riktigt boooring!! Alla verkar vara så feikade och påklistrade! kan ingen bara fatta att man skiter blanka faan i va du åt till frukost i morse? Ja! bloggar man så borde man i alla fall ha någon intressant att berätta. Man kan ju inte förvänta sig att alla ska tycka det man skriver är intressant, men man kan ju försöka inrikta sig så i alla fall några orkar läsa!

Sen har jag funderat på en sak till (som inte har me det åvanstående att göra) men varför är det inge killar i dag som har lugg? eller Mustach? eller för allande delar tighta byxor? hur svårt kan det va? de finns ju för fasiken INGA!!? i alla fall inga jag vet om i alla fall som har det.

Vi kan ju börja med det med tighta byxor! då menar jag alltså inte såna tighat fula saker som sitter på halva röven så man ser ut som man skitit på sig i dem, som många går runt med i dag. Utan ett par vanliga tight slimmade jeans tex. Och vad är det för fel med hög midia på dem. Jag tror unga killar i dag är rädda för just det med hög midia! Eller nej, låt mig få omformulera det där! Jag tror att killar i dag är rädda för byxor som sitter där de ska,nemligen i midian!!

Mustach då? det är ju nått som bara e så manligt & skit coolt om en ung kille har det. Visst visst, somliga killar kanske inte kan odla värst muchen! men ni som kan! varför inte lixom? det är ju gör fränt. Hade jag var kille hade jag lätt haft en asså! Kolla bara tillbaka på 60-70-talet. Varenda cool snubbe hade ju en då!!

Luggen då? ja det är ju ochså skit coolt och snyggt på de som passar i det och har lite stil! Men det handlar nog ochså om att våga! jag är så jävla trött på det där jävla grupptrycks senariot som hänger som en blöt filt över varenda killgäng i framför allt småstäderna!! Alla klär sig precis lika dant även om de gillatr det eller inte enbart för att inte riskera att bli utanför.

Men om jag får säga det sj så är det faktiskt skit snyggt & gör attraktivt med killar som har lite stil, som vågar se anolunda ut, Som vågar sticka ut från mängden. Men Nej! sånna killar existerar inte allt för många av i dag. Jävligt tråkigt!


Men kolla bara på Howard & Vince i min all time favo- kult- tv-serie Might Boosh! Två sjukt coola och underbara snubbar!

Mighty Boosh går på Z-tv lite då och så! Måste ses av er som missat det hittills!!
Men japp! från det till något annat! nemligen min kreativa sida igen!
I dag dar jag börjat sy på en skjorta! det blir min första så det är lite pilligt när man inte gjort det innan + att en skjorta är vanligtvis ganska mkt jobb med. Men denna kommer nog bli ganska bra när den väl är klar. Jag kommer i alla fall att ta med den till skolan för att göra ett screen tryck på ryggen har jag tänkt.

Kollade runt på Youtube och snubblade över en massa Betsey Johnson mode klipp. En av mina absoluta favorit designers. Hon är så underbar och hon skiter blanka faan i om det är inne med gråa och strista kläder. Hon har alltis kört sitt race med färgglada och anorlunda kläder som vid blotta åsynen gör en jätte inspirrerad och skit glad. + att hon hela tiden skiner som en sol, fatta om man fick träffa henne! vilken grej det hade varit.



Här är en av hennes mode-shower från våren 09 med även en interwiev och lite annat i den!






//Peace <3

3 kommentarer:

  1. Jon (björkegren, you know who;)12 oktober 2009 kl. 08:03

    Tighta byxxor på killar, look no further i got the guy for you... johan palm, nått å satsa på kanske han är väll söt? haha;)

    SvaraRadera
  2. Ohh! ja du, skulle jag vart yngre skulle palmen legat risigt till ska jag säga xD haha
    nää men faktiskt, jag har absolut inget emot Johan Palm, jag tycker han är duktig, me det räcker nog inte, sorry Jon ;)

    SvaraRadera