måndag 5 oktober 2009

The revolution is being handmade!


I dag var vi med skolan till Jönköpings länsmuseum för att kolla in utställningen
Craftwerk 2,0 & Eurocraft. Det är en utställning med hemslöjd och en massa konsthantverk gjorda av unga designers m.m det var värkligen skit inttressant, och något som jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden. Vi gick runt på museet med en gaid som berättade om utställningen och att deras vision var att visa folk vad man kunde göra av sådant som var mer närproducerat och miljövänligt. Många hade ochså gjort om gammla kläder till nya och använde sig av alla möjliga meterial. Jätte intressant.
En designer hade tex gjort klänningar av olika sorters skräp och papper. De var jättefina. En hade hon helt och hållet gjort av mjölkpaket och en annan av plastpåsar, skit coolt.
Där inne fanns det ochså en massa flyers man kunde ta med en massa tips och smart ideér på. Så jag tog en hel hop full.
Något jag tyckte lät as kul var att man kunde ta en bild villken som helst, ladda opp den på en sida och sedan få ut ett stick- eller broderimönster av bilden.
Sidan heter :http://microrevolt.org/ Pröva själv!

Köpte oxå denna pin!
Allt detta påminnde mycket om DoReDo! villket min mamma predikat mycket om ^^ det faktumet att man tar gammla kläder först och främst stickat och liknande och gör om det till ett helt annat plagg eller förbättrar & förnyar det på något vis. Det är skit skoj och kräver inte lika mycket jobb och tålamod som att sy ett plagg från skratch.




Besöket på utställningen gjorde mig självklart jätte inspirrerad, så vill bara hem till ateljén och sätta igång!
Utöver detta lite ideér jag gått omkring och funderat på är att sy en Nikki Sixx kostym den prickiga som han har på plattan Teather of pain! Den är sjukt snygg och är mer lik en frack där bak. Den ska ja fasen sy! Hittade även ett svart och vitt randigt tyg på en tygafär inne i stan i Jönköping i dag. Ska nog sy en annan kavaj av det eller något liknande.


Appropå Nikki Sixx. Har äntligen fått tummen ur och börjat läsa han biografi The Heroin Diaries. Och ja vet inte riktigt vad jag ska tycka om den, har ju inte kommit så långt i dne än men än så länge har handligen typ bestått av:

"jag sitter i min garderob, med kanylen i ena handen och pennan i den andra. Jag däckade naken på köksgolvet och vaknade i min egna spyor i morse."

Herre gud vilket tragiskt liv snubben måste ha haft. "Stackars lilla rika rockstjärna som inte har något annat val än att börja knarka". Nää fy fan nått vett i skallan måste han väll ha haft så han måste kännt på sig i alla fall i början att de inte var så bra att hålla på med den där skiten. Det är som sagt ett under att han lever. Jag känner på mig att jag kommer ha en helt annan syn på Nikki efter att han läst den här boken. Men för all del jag säger inte att boken är dålig. Den är både intressant & hemsk. Men man ska inte förvänta sig den irroni och humor man fick uppleva i The Dirt, detta är en mycket mörkare och hemkare resa med Mötley Crüe man får följa med på.


Men ärligt talat så tycker jag snubben får ta och rycka opp sig, nu när han e "clean" eller va de nu kallar det i Hollywood, och han har skrivit av sig,delat med sig av sin skit kan han ju gå vidare. Skaffa en familj? Eller hur va det nu? är han fortfarande tillsammans med Kat Von D?



//Peace out!

3 kommentarer:

  1. Nikki Sixx har redan flera barn och han har steriliserat sig så han kan inte få några fler. The Heroin Diaries är en jävligt bra bok. Kat von D är sexig så han ska fortsätta att vara tillsammans med henne!

    SvaraRadera
  2. ahh kom på det efter detta inlägg att jag vet ju igentligen det xD jaa de är en bra bok!
    Utna sminket och all den otroliga data redigerin ge gjort på henne i media ser hon ut som precis vem som! men visst hon är okej!

    SvaraRadera
  3. nikki sixx äger! Älskar The Heroin Diary och tycker att han förtjänar att få ha ett värdigt liv nu med vem som helst! Han kan få mig om han vill haha ;)

    SvaraRadera