onsdag 7 oktober 2009

Screenramar, foto & annat skoj!




Ja nu har jag äntligen kommit igång med tygtryckandet och allt sånt på textilen, som jag har gått o väntat på så länge <3
Och vi har fått börja använda screenramarna ochså, det gör det hela mycket roligare då det blite mycket finare linjer med en ram till skillnad från att "dutta" på färgen.
Screenramen används genom matt man tejpar fast en plastbild på ena sidan som man skärt ut ett motiv i som man vill trycka. Sedan lägger man ramen på ett tyg och häller färg i den. Sedan använder man sig ev en rakel, en sorts skrapa som man sedan drar fram och tillbaka i ramen och får då ett jätte skarpt och bra resultat på tyget. Skit kul är det, bara i dag har jag gjort tre olika tryck! men bara på tygbitar så vill säga. Man kan ju använda de till att sy fast på väskor, eller kläder eller något liknande. Nästa vecka ska jag trycka på lite kläder hade jag tänkt.

I går blev för övrigt en jätte mysig dag 3>Körsner som kom me buss från Mjölby. Så himla kul att träffa henne igen, jag blev så glad. Jag behövde verkligen komma bort ett tag o bara gå på stan o snacka lite skit. Vi hade det jättemysigt, vi gick på stan typ hela eftermiddan och ja shoppade loss ordentligt :D köpte bla. Ett par röda byxor på JC för 20kr, och två linnen för 19kr st! helt sjukt att de sålde ut så billigt! sedan köpte jag en as mysig svart stickad tröja, och färgglada leggins!

Jag älskar stickat, de e så skönt och mysit att ha på sig!! det är sjukt unerskattat med stickat tycker jag!!
Ja sen bjöd körsner mig på bio ochså, de va uppskattat :D wee! vi såg den nya svenska filmen prinsessa, och den var en såndär riktigt fin film som får en att börja fundera. Jävligt bra budskap hade den i alla fall om ja får säga så!
Kvällen avslutades med att vi gick och käkade på kina restaurang och myste ännu mer ^^
Sedan åkte vi tillbaka till min skola i mullsjö, och i dag va hon me i skolan på textillektionen. skoj skoj.
På eftermiddan efter att körsner farit hem, blev jag fotad av Lisa, som behövde en mdell till sitt arbete i skolan.
Lisa är massa duktig så blev en hel del fina kort tycker jag allt. Inte minst för att de e ju jag som är med på dem ^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar