lördag 26 december 2009

Min pappa känner en gubbe som känner en gubbe!

Ja min pappa känner som sagt en gubbe som känner en gubbe som samlar på gammla kameror eller nått i den stilen. (Info saknas gällande den punkten) Men saken är den att jag nu fått två lådor fulla med gammla analoga kameror, kameratillbehör, fotopapper, lincer, objektiv you name it. + en massa smalfilmskameror. Wohoo!
Så i dag har jag suttit o sorterat allt o kollat opp på nätet va de e för slags kameror. De flesta är av mäsrken som inte längre tillverkas. Och vad ska jag göra me alla dessa? haha ja några av dem ska jag spara o försöka få liv i. Men resten ska nog komma till försäljning. Blir väll troligtvis att lägger ut dem på Tradera eller Blocket eller nått, såvida jag inte hittar nån sammlare nån stans som är intresserad?

Här är några av dem:

Minolta AL-F 1968

Yashica Lynx -5000

Yashica Electro 35 GSN




Balda super Matic C 1960


Iloca Rapid 1952



Praktica B100 Electronic

Och min egna lilla favorit!

Minolta Pocket outopack 230!


En liten platt kamera med blixt och allting! till denna behövs 110 film, och som tur e hittade jag två rullar i lådan som allt kom i, frågan är bara hur man frammkallar dessa? eller om man ens fortfarande kan göra det?
//Peace!

3 kommentarer:

  1. Hej söt, fin blogg du har! Önskar jag var lika produktiv som du :) Du gör verkligen jättefina grejer.
    Men kamerorna! Håller på och fotar analogt och framkallar själv och allt det där så hur, vad, vart, säljer du dom? Och papper och linser? Jättenyfiken och intresserad... /Maritza (Viktors syrra)

    SvaraRadera
  2. åhh tackar :D ja vi kan ju bestämma en träff så kan jag ju släpa med mig lådan med allt så kan du ju få plocka xD jag har ju ingen användning för alla! hade tänkt att lägga ut dem på tradera sen när jag har tid, men du kan gärna få kolla på dem innan! viktor har ju mitt nr så de e bara o höra av sig så bestämmer vi någe!

    SvaraRadera
  3. hallå! jag vill också köpa kamerorna! lägg inte ut dem än!
    /tjejen på våningen neranför i G4;)

    SvaraRadera