måndag 25 januari 2010

Lite nytt!


Ja här kommer lite pix på de jag sydde klart i helgen, vart en hel del. + att jag sydde in en klänning till en tjej på skolan, vart faktiskt riktigt bra och ritade ett mönster till en annan brutta på skolan. Ska hjälpa henne att sy den ochså någon gång denna vecka.

Ni får ursäkta bilderna men jag är verkligen skit dålig på att ta kort på mig själv.
Självklart kommer det komma flera snyggare bilder på allt senare.
(då jag för hoppningsvis raggat opp lite modeller).
Den första är den skjorta jag sydde för ett tag sedan i vanligt bomullstyg (jätteskön) dammodell, så den är helt fugursydd. Och så trycket såklart. (Led Zeppelin, Yeah!!) som jag tryckte med hjälp av screenram och svart textilfärg.
Det andra är ochså en damskjorta i samma modell, fast denna i svart bomullstyg med vita prickar. Ska sy en liknande till en polare men då i herrmodell.
Det sissta jag slängde i hop var en kjol av det provtyg som blev över när jag trycket örngott förra veckan. Ett salig blandning av rockstjärnor med svart textilfärg. Även där använde jag mig av en screenram. Trycket är gjort på vanligt vitt bomullstyg och sidorna på kjolen är i svart. Den är fodrad med svart fodertyg och har en dragkedja där bak.






//Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar